Overheid in Noord-Brabant

Gemeente Bladel (Noord-Brabant)

Statistieken gemeente Bladel

Oppervlakte: 7.573 ha.
Aantal zetels: 19
Aantal inwoners (actueel): 20.140
Bewonersaantal mei 2018: 20.140
Aantal inwoners januari 2017: 20.063
Aantal inwoners maart 2016: 20.018
Aantal inwoners december 2015: 19.971
Aantal inwoners maart 2015: 19.881
Aantal inwoners mei 2014: 19.817
januari 2014: 19.825
november 2013: 19.805
augustus 2013: 19.759
mei 2013: 19.715
2012: 19.463
Aantal inwoners jan 2010: 19.177
Aantal inwoners jan 2009: 19.129
Bevolking jan 2008: 19.114
Inwonersaantal 2007: 19.058
Inwonersaantal 2006: 19.130
Inwonersaantal 2005: 19.135
Inwonersaantal 2004: 19.153

Contact gemeente Bladel

Markt 21, 5531 BC, Bladel
Tel 0497-361636
E-mail: info@bladel.nl
Website: www.bladel.nl

+ meer informatie (aantal zetels en ranking)

Ranking langstzittende raadsleden
Vrije Hapertse Partij, Dhr. Toon van Dun: 36 jaarCDA, Mevr. Anjo van de Huygevoort-van Hoof: 8 jaarPRO5, Dhr. Marcel Roks: 8 jaarVVD, Mevr. Pauline Hospel-Koster: 8 jaarVrij Hapertse Partij, Dhr. Hans van Munster: 4 jaarBladel Transparant, Dhr. Dick Zumker: 4 jaar

Pagina 1 van 3 (28 resultaten)

Dhr. Niels Beerens

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: maart 2018 (6 maanden in dienst)

Dhr. Ad Boemaars

Functie: Teamleider en programmamanagerIn dienst sinds: augustus 2004 (14 jaar, 2 maanden in dienst)
Portefeuille: WelzijnWerkzaamheden bij de Overheid:Afdelingshoofd van de afdeling Welzijn in de gemeente Bladel.

Mevr. Nicole Bohncke

Functie: RaadslidPolitiek: Bladel Transparant
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: maart 2018 (6 maanden in dienst)

Dhr. Fons d'Haens

Functie: WethouderPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: april 2018 (5 maanden in dienst)
Portefeuille: Ruimtelijke ordening , Milieu / Duurzaamheid / Afval, Monumentaal erfgoed, Wonen en VolkshuisvestingToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Fons d'Haens heeft in zijn portefeuille: Ruimtelijke Ordening (vanuit deze invalshoek: Egyptische Poort, MFA, den Herd, N 284), Milieu, Grondzaken, Volkshuisvesting, Afval, Monumentenzorg, Samenwerking VTH (inhoudelijk) en Duurzaamheid (energietransitie).

Fons d'Haens is de 2e locoburgemeester.

Dhr. Dorus Daris

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter VVD (2018-)
Oppositie, aantal zetels: 1
In dienst sinds: maart 2018 (6 maanden in dienst)

Dhr. Frans Dirks

Functie: Griffier
Werkzaamheden bij de Overheid:
Raadsgriffier gemeenteraad Bladel.

Mevr. Pauline Hospel-Koster

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter VVD (2010-)
Lijsttrekker VVD (2010, 2014, 2018)
Oppositie, aantal zetels: 1
In dienst sinds: maart 2010 (8 jaar, 7 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:


Gemeenteraadslid Pauline Hospel-Koster is fractievoorzitter namens de VVD in de gemeenteraad van Bladel.


Dhr. Loek Huijbregts

Functie: RaadslidPolitiek: Vrije Hapertse Partij
Coalitie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: april 2018 (5 maanden in dienst)

Dhr. Davy Jansen

Functie: WethouderPolitiek: Bladel Transparant
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: april 2018 (6 maanden in dienst)
Portefeuille: Sport, Cultuur, Welzijn, Zorg / WMO (wet maatschappelijke ondersteuning)Toelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Jansen heeft in zijn portefeuille: Arbeidsmarktbeleid, WMO, Welzijn, Cultuur, Sport, Egyptische Poort (functies), MFA Hapert en Den Herd.

Davy Jansen is de 3e locoburgemeester.

Dhr. Peter Maas

Functie: Waarnemend burgemeesterPolitiek: CDAIn dienst sinds: november 2016 (1 jaar, 11 maanden in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, P&O, Bedrijfsvoering, Recreatie / Toerisme, Regionale samenwerking, Juridische zaken, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Peter maas heeft in zijn portefeuille: Algemeen bestuurlijke zaken, Externe relaties/ samenwerking (veerkrachtig bestuur), Openbare orde en veiligheid (w.o. veiligheidsregio, crisisbeheersing), Ondermijning en integriteit, Communicatie, Juridische handhaving APV, Burgerzaken en kabinet, Bedrijfsvoering (P&O, IenA, Archief) en KBP.

Bestuursperiode 2016-2018
Peter maas heeft in zijn portefeuille: Algemeen bestuurlijke zaken, Externe relaties / samenwerking, Openbare orde en veiligheid, Brandweer, Economische zaken (excl. arbeidsmarktbeleid), Recreatie en Toerisme, Communicatie, Juridische kwaliteitszorg en Juridische handhaving.