Overheid in Noord-Brabant

Gemeente Boekel (Noord-Brabant)

Statistieken gemeente Boekel

Oppervlakte: 3.452 ha.
Aantal zetels: 15
Aantal inwoners (actueel): 10.543
Bewonersaantal mei 2018: 10.543
Aantal inwoners januari 2017: 10.414
Aantal inwoners maart 2016: 10.244
Aantal inwoners december 2015: 10.253
Aantal inwoners maart 2015: 10.186
Aantal inwoners mei 2014: 10.107
januari 2014: 10.089
november 2013: 10.098
augustus 2013: 10.086
mei 2013: 10.074
2012: 9.988
Aantal inwoners jan 2010: 9.772
Aantal inwoners jan 2009: 9.692
Bevolking jan 2008: 9.646
Inwonersaantal 2007: 9.503
Inwonersaantal 2006: 9.407
Inwonersaantal 2005: 9.412
Inwonersaantal 2004: 9.396

Contact gemeente Boekel

St. Agathaplein 2, 5427 AB, Boekel
Tel 0492- 326800
E-mail: info@boekel.nl
Website: www.boekel.nl

+ meer informatie (aantal zetels en ranking)

Ranking langstzittende raadsleden
CDA, Dhr. Peter van Lankvelt: 11 jaarGemeenschapsbelang Venhorst Boekel, Mevr. Jeanne van Eert-van de Ven: 8 jaarD.O.P. Boekel, Mevr. Gerty Jansen: 2 jaarVVD, Mevr. Nicole Dijcks-Mijland: 5 maanden

Pagina 1 van 3 (21 resultaten)

Mevr. Lisette Bevers

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 7
In dienst sinds: mei 2018 (5 maanden in dienst)

Dhr. Pierre Bos

Functie: BurgemeesterPolitiek: CDAIn dienst sinds: december 2008 (9 jaar, 10 maanden in dienst)
Portefeuille: Financiën, Algemene en bestuurlijke zaken, Regionale samenwerking, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-20122
Pierre Bos (CDA) heeft in zijn portefeuille: bestuur, veiligheid en financiën.

Coalitieperiode 2014-2018
Pierre Bos (CDA) heeft in zijn portefeuille: Openbare orde en veiligheid, Brandweer/politie/geneeskundige hulpverlening, Personeel en organisatie/facilitaire zaken/automatisering, Communicatie, Gegevensbeheer/informatievoorziening/archief, (Inter)gemeentelijke samenwerking o.a. economische zaken, Financiën/WOZ/Belastingen, Planning en Control, Strategische visie Boekel 2025 en Boekel 700 in 2013.

Coalitieperiode 2010-2014
Pierre Bos heeft in zijn portefeuille: openbare orde en veiligheid, Personeel en Organisatie, Communicatie, Financiën, belastingen, Planning en verantwoordelijk voor de control van de gemeente Boekel.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Burgemeester Pierre Bos is zowel voorzitter van het college van burgemeester en wethouders (B&W) als voorzitter van de gemeenteraad van Boekel. Pierre Bos is voorzitter van de gemeenteraad, presidium en van het college van B & W Boekel.
Aanverwant:1994 - 2008Dhr. Pierre Bos, Wethouder, CDA Sint Anthonis, gemeente Sint Anthonis

Dhr. Martijn Buijsse

Functie: WethouderPolitiek: VVD
Coalitie, aantal zetels: 1
In dienst sinds: mei 2018 (5 maanden in dienst)
Portefeuille: Milieu / Duurzaamheid / Afval, Economische ZakenToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Martijn Buijsse heeft in zijn portefeuille: Economie, Buitengebied en Milieu.

Dhr. Marius Cornelissen

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 7
In dienst sinds: maart 2018 (6 maanden in dienst)

Mevr. Sharon de Bruin

Functie: RaadslidPolitiek: Gemeenschapsbelang Venhorst Boekel
Coalitie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: maart 2018 (6 maanden in dienst)

Dhr. Axel de Wit

Functie: RaadslidPolitiek: Gemeenschapsbelang Venhorst Boekel
Coalitie, aantal zetels: 4
In dienst gegaan: maart 2014Uit dienst sinds: maart 2018 (4 jaar, 0 dag in dienst geweest)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Axel de Wit 20 voorkeurstemmen.

Mevr. Nicole Dijcks-Mijland

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter VVD (2018-)
Coalitie, aantal zetels: 1
In dienst sinds: mei 2018 (5 maanden in dienst)

Dhr. Robin Gruijters

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 7
In dienst sinds: maart 2018 (6 maanden in dienst)

Mevr. Gerty Jansen

Functie: RaadslidPolitiek: D.O.P. Boekel
Oppositie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: november 2015 (2 jaar, 11 maanden in dienst)

Dhr. Marcel Kanters

Functie: RaadslidPolitiek: D.O.P. Boekel
Oppositie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2018 (6 maanden in dienst)