Overheid in Noord-Brabant

Gemeente Breda (Noord-Brabant)

Pagina 1 van 6 (54 resultaten)

Mevr. Nadine Gooijers

Functie: BeleidsmedewerkerIn dienst sinds: november 2011 (6 jaar, 5 maanden in dienst)
Toelichting: Strategisch adviseur.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2011 tot 2017 is Nadine Gooijers afdelingshoofd Economie, Cultuur en Onderwijs (ECO) in de gemeente Breda.

Mevr. Marleen Huijbregts

Functie: BeleidsmedewerkerIn dienst sinds: april 2011 (7 jaar, 26 dagen in dienst)
Portefeuille: Evenementen en marketingToelichting: Evenementcoordinator.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2011 tot 2016 is Marleen Huijbregts werkzaam bij het Kabinet van de Burgemeester, gemeente Breda.

Dhr. Alex Konings

Functie: BeleidsmedewerkerIn dienst sinds: oktober 2011 (6 jaar, 6 maanden in dienst)
Portefeuille: ICT, Infrastructuur, Onderwijs, OnderzoekToelichting: Senior business analist.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2011 tot 2016 is Alex Konings afdelingshoofd Vergunningen & Voorzieningen bij de gemeente Breda.

Dhr. Harrie Verhallen

Functie: BureauhoofdIn dienst sinds: januari 1999 (19 jaar, 3 maanden in dienst)
Toelichting: Wijkmanager Breda.Werkzaamheden bij de Overheid:
Harrie Verhallen was eerder bureauhoofd infrastructuur en openbare Ruimte.

Dhr. Paul Depla

Functie: BurgemeesterPolitiek: PvdAIn dienst sinds: maart 2015 (3 jaar, 1 maand in dienst)
Portefeuille: Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Bestuursperiode 2015-2018
Paul Depla (PvdA) heeft in zijn portefeuille: Openbare orde en Veiligheid, Externe betrekkingen, Grensoverschrijdende samenwerking, Burgerzaken en Representatie.

De secretaresse van Paul Depla is Yvonne van Meer-Spapen (ajp.van.meer@breda.nl).

Burgemeester Paul Depla is voorzitter van het college van burgemeester en wethouders en tevens van de gemeenteraad. De burgemeester heeft bij vergaderingen van de raad geen stemrecht heeft en bij vergaderingen van het college van burgemeester en wethouders wel. In het college heeft de burgemeester, net als de wethouders, een eigen portefeuille. Ook heeft de burgemeester een aantal eigen taken in de hoedanigheid van burgemeester. Hieronder valt bijvoorbeeld het handhaven van de openbare orde. Ook staat hij aan het hoofd van de plaatselijke politie en de brandweer. De burgemeester stelt jaarlijks een verslag op (burgerjaarverslag) over de kwaliteit van het bestuur en de relatie met de burgers in Breda.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Vanaf oktober 2017 is Paul Depla lid van de adviescommissie Governance (VNG).

Dhr. Richard Meulenbroek

Functie: Cluster-/sectorhoofdIn dienst sinds: december 2014 (3 jaar, 4 maanden in dienst)
Portefeuille: FinanciënToelichting: Concerncontroller.

Mevr. Debby den Heijer

Functie: Cluster-/sectorhoofdIn dienst sinds: januari 2009 (9 jaar, 3 maanden in dienst)
Toelichting: Teamleider.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2009 tot 2016 is Debby den Heijer projectmanager bij de gemeente Breda.

Mevr. Manoek Maas

Functie: Communicatieadviseur / perswoordvoerderIn dienst sinds: februari 2013 (5 jaar, 2 maanden in dienst)
Portefeuille: Communicatie / PR / (city-)marketing / RepresentatieWerkzaamheden bij de Overheid:
Manoek Maas is communicatieadviseur bij de gemeente Breda.

Dhr. Cees Vermeer

Functie: GemeentesecretarisIn dienst gegaan: september 2015Uit dienst sinds: juli 2016 (10 maanden in dienst geweest)
Portefeuille: P&O, BedrijfsvoeringToelichting: De gemeentesecretaris heeft de algehele leiding over het ambtelijk apparaat. En is tevens de eerste raadsman van de burgemeester en het college. De gemeentesecretaris, Cees Vermeer, vormt hierdoor de schakel tussen de ambtenaren en het bestuur. Woont de vergaderingen van het college bij. Samen met de burgemeester ondertekent de gemeentesecretaris alle collegebesluiten namens het college van B & W Breda.

Dhr. Ruud Schoenaker

Functie: GriffierIn dienst sinds: juni 2011 (6 jaar, 11 maanden in dienst)
Toelichting: Adjunct-Griffier / Raadsadviseur Gemeenteraad Breda.Werkzaamheden bij de Overheid:

 

Ruud Schoenaker is raadsgriffier (adjunct) van de gemeenteraad in Breda. De raadsgriffier geeft ondersteuning aan de gemeenteraad van Breda en de raadscommissies. Ruud Schoenaker is als secretaris aanwezig bij alle vergaderingen, beantwoordt eventuele vragen en zoekt de ambtelijke informatie die de raad en de commissies nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen.