Overheid in Noord-Brabant

Gemeente Breda (Noord-Brabant)

Pagina 1 van 8 (72 resultaten)

Dhr. Alex Konings

Functie: BeleidsmedewerkerIn dienst sinds: oktober 2011 (7 jaar, 7 maanden in dienst)
Portefeuille: ICT, Infrastructuur, Onderwijs, OnderzoekToelichting: Senior business analist.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2011 tot 2016 is Alex Konings afdelingshoofd Vergunningen & Voorzieningen bij de gemeente Breda.

Mevr. Nadine Gooijers

Functie: BeleidsmedewerkerIn dienst sinds: november 2011 (7 jaar, 6 maanden in dienst)
Toelichting: Strategisch adviseur.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2011 tot 2017 is Nadine Gooijers afdelingshoofd Economie, Cultuur en Onderwijs (ECO) in de gemeente Breda.

Mevr. Marleen Huijbregts

Functie: BeleidsmedewerkerIn dienst sinds: april 2011 (8 jaar, 1 maand in dienst)
Portefeuille: Evenementen en marketingToelichting: Evenementcoordinator.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2011 tot 2016 is Marleen Huijbregts werkzaam bij het Kabinet van de Burgemeester, gemeente Breda.

Dhr. Harrie Verhallen

Functie: BureauhoofdIn dienst sinds: januari 1999 (20 jaar, 4 maanden in dienst)
Toelichting: Wijkmanager Breda.Werkzaamheden bij de Overheid:
Harrie Verhallen was eerder bureauhoofd infrastructuur en openbare Ruimte.

Dhr. Paul Depla

Functie: BurgemeesterPolitiek: PvdAIn dienst sinds: maart 2015 (4 jaar, 2 maanden in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, Integriteitsbeleid, Regionale samenwerking, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Paul Depla (PvdA) heeft in zijn portefeuille: openbare orde en integrale veiligheid. toezicht & handhaving (exclusief boa’s. stadsmariniers, afvaldumping), grensoverschrijdende samenwerking, Verhaal van Breda
ambassadeur van Breda, externe betrekkingen, representatie, burgerzaken, beleid en integraliteit & integriteit.

Bestuursperiode 2015-2018
Paul Depla (PvdA) heeft in zijn portefeuille: Openbare orde en Veiligheid, Externe betrekkingen, Grensoverschrijdende samenwerking, Burgerzaken en Representatie.

De secretaresse van Paul Depla is Yvonne van Meer-Spapen (ajp.van.meer@breda.nl).

Paul Depla is voorzitter van het college van en wethouders en tevens van de gemeenteraad. De heeft bij vergaderingen van de raad geen stemrecht heeft en bij vergaderingen van het college van en wethouders wel. In het college heeft de , net als de wethouders, een eigen portefeuille. Ook heeft de een aantal eigen taken in de hoedanigheid van . Hieronder valt bijvoorbeeld het handhaven van de openbare orde. Ook staat hij aan het hoofd van de plaatselijke politie en de brandweer. De stelt jaarlijks een verslag op (burgerjaarverslag) over de kwaliteit van het bestuur en de relatie met de burgers in Breda.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Vanaf maart 2019 is Paul Depla voorzitter van het G40-stedennetwerk.

Vanaf oktober 2017 is Paul Depla lid van de adviescommissie Governance (VNG).

Mevr. Debby den Heijer

Functie: Cluster-/sectorhoofdIn dienst sinds: januari 2009 (10 jaar, 4 maanden in dienst)
Toelichting: Teamleider.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2009 tot 2016 is Debby den Heijer projectmanager bij de gemeente Breda.

Dhr. Richard Meulenbroek

Functie: Cluster-/sectorhoofdIn dienst sinds: december 2014 (4 jaar, 5 maanden in dienst)
Portefeuille: FinanciënToelichting: Concerncontroller.

Mevr. Manoek Maas

Functie: Communicatieadviseur / perswoordvoerderIn dienst sinds: februari 2013 (6 jaar, 3 maanden in dienst)
Portefeuille: Communicatie / PR / (city-)marketing / RepresentatieWerkzaamheden bij de Overheid:
Manoek Maas is communicatieadviseur bij de gemeente Breda.

Mevr. Petra de Kam

Functie: DirecteurIn dienst gegaan: januari 2012Uit dienst vanaf: juni 2019 (7 jaar, 5 maanden in dienst geweest)
Toelichting: Concerndirecteur Breda
Loco-gemeentesecretaris
Werkzaamheden bij de Overheid:
Vanaf juni 2019 is Petra de Kam directeur van de Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (VRBZO).

Dhr. Cees Vermeer

Functie: GemeentesecretarisIn dienst gegaan: september 2015Uit dienst sinds: juli 2016 (10 maanden in dienst geweest)
Portefeuille: P&O, BedrijfsvoeringToelichting: De gemeentesecretaris heeft de algehele leiding over het ambtelijk apparaat. En is tevens de eerste raadsman van de burgemeester en het college. De gemeentesecretaris, Cees Vermeer, vormt hierdoor de schakel tussen de ambtenaren en het bestuur. Woont de vergaderingen van het college bij. Samen met de burgemeester ondertekent de gemeentesecretaris alle collegebesluiten namens het college van B & W Breda.