Overheid in Noord-Brabant

Gemeente Landerd (Noord-Brabant)

Statistieken gemeente Landerd

Oppervlakte: 7.068 ha.
Aantal zetels: 17
Aantal inwoners (actueel): 15.440
Bewonersaantal mei 2018: 15.440
Aantal inwoners januari 2017: 15.332
Aantal inwoners maart 2016: 15.293
Aantal inwoners december 2015: 15.314
Aantal inwoners maart 2015: 15.261
Aantal inwoners mei 2014: 15.295
januari 2014: 15.232
november 2013: 15.234
augustus 2013: 15.227
mei 2013: 15.194
2012: 14.961
Aantal inwoners jan 2010: 14.888
Aantal inwoners jan 2009: 14.805
Bevolking jan 2008: 14.796
Inwonersaantal 2007: 14.741
Inwonersaantal 2006: 14.744
Inwonersaantal 2005: 14.821
Inwonersaantal 2004: 14.807

Contact gemeente Landerd

Kerkstraat 39, 5411 EA, Zeeland
Tel 0486- 458111
E-mail: info@landerd.nl
Website: www.landerd.nl

+ meer informatie (aantal zetels en ranking)

Ranking langstzittende raadsleden
CDA, Dhr. Sybren Reitsma: 20 jaarProgressief Landerd, Dhr. Jacques Pijnappels: 8 jaarRPP Reekse Politieke Partij, Dhr. Harold van den Broek: 8 jaarVVD, Mevr. Madeleine Hoek: 4 jaarMaashorst Vooruit, Dhr. Jeroen van den Heuvel: 4 jaarDS97, Mevr. Charlotte Henst: 3 jaar

Pagina 1 van 3 (26 resultaten)

Dhr. Marnix Bakermans

Functie: BurgemeesterPolitiek: Jong UdenIn dienst sinds: april 2013 (5 jaar, 8 maanden in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, ICT, P&O, Internationale betrekkingen / Grensoverschrijdende samenwerking, Regionale samenwerking, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Marnix Bakermans heeft in zijn portefeuille: Algemene Zaken, Openbare orde en Veiligheid, Informatie en Automatiseringsbeleid, Communicatie, Personeel en Organisatie, Bestuurlijke coördinatie van de intergemeentelijke samenwerking en Vorming Maashorstgemeente: bestuurlijke coördinatie.

Coalitieperiode 2014-2018
Marnix Bakermans heeft in zijn portefeuille: Algemene Zaken, Openbare orde en Veiligheid, Informatie en Automatiseringsbeleid, Communicatie, Economische zaken (regionaal), Personeel en Organisatie en Bestuurlijke coördinatie van de intergemeentelijke samenwerking.

Bestuursperiode 2013-2014
Marnix Bakermans heeft in zijn portefeuille: Algemene Zaken, Openbare orde en (integrale) Veiligheid (o.a. Huiselijk geweld, Halt en verkeersveiligheid), Personeelszaken en verantwoordelijk voor het Informatie en Automatiseringsbeleid in de gemeente Landerd.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Burgemeester Marnix Bakermans is zowel voorzitter van het college van burgemeester en wethouders (B&W) als de gemeenteraad van Landerd.
Aanverwant:2002 - 2010Dhr. Marnix Bakermans, Wethouder, Jong Uden, gemeente Uden

Dhr. Gerhard Benneker

Functie: RaadslidPolitiek: Progressief Landerd
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: mei 2018 (7 maanden in dienst)

Dhr. Coen Boode

Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: april 2017 (1 jaar, 8 maanden in dienst)
Portefeuille: P&O, BedrijfsvoeringWerkzaamheden bij de Overheid:
Coen Boode is bestuurslid bij de Vereniging van Brabantse Gemeenten.

Dhr. Ben Brands

Functie: WethouderPolitiek: Maashorst Vooruit
Coalitie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: september 2015 (3 jaar, 3 maanden in dienst)
Portefeuille: Ruimtelijke ordening , Milieu / Duurzaamheid / Afval, Wonen en VolkshuisvestingToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Ben Brands (Verenigd Herindelen Landerd) heeft in zijn portefeuille: Ruimtelijke Ordening, Volkshuisvesting, Duurzaamheid, Milieu en Afval, Centrumplan Schaijk, Centrumplan Zeeland, inclusief dorpshuis en Vorming Maashorstgemeente: bestuurlijke coördinatie.

Ben Brands is de 1e locoburgemeester.

Bestuursperiode 2015-2018
Wethouder Ben Brands (Verenigd Herindelen Landerd) heeft in zijn portefeuille: Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening, Milieu en afval, Economische Zaken, Centrumplannen en Referendum.

Dhr. Moritz Böhmer

Functie: WethouderPolitiek: Progressief Landerd
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: mei 2018 (7 maanden in dienst)
Portefeuille: Accomodaties, Recreatie / Toerisme, Sociale Zaken, Sport, Cultuur, Welzijn, OnderwijsToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Mortiz Böhmer heeft in zijn portefeuille: Zorg en Welzijn (Jeugdwet, Wet Maatschappelijke Ondersteuning, Participatiewet), Volksgezondheid, Onderwijs, Sociale zaken, Burgerparticipatie, Kunst en cultuur, Sport en (lokale) recreatie, wijk- en speelvoorzieningen (verenigingen en gebruikers accommodaties), Vorming Maashorstgemeente: het betrekken van inwoners, Project Sport en Spel Reek.

Moritz Bohmer is de 2e locoburgemeester.

Dhr. Nol de Jong

Functie: RaadslidPolitiek: DS97
Oppositie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: maart 2018 (8 maanden in dienst)

Dhr. Arie de Kleijn

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter DS97 (2016-)
Lijsttrekker DS97 (2018)
Oppositie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: oktober 2015 (3 jaar, 2 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Arie de Kleijn is raadslid voor de politieke partij 'Democraten Schaijk 97'.

Dhr. Antoon de Louw

Functie: RaadslidPolitiek: RPP Reekse Politieke Partij
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2018 (8 maanden in dienst)

Mevr. Danielle Hamelink-Jansen

Functie: Teamleider en programmamanagerIn dienst sinds: september 2009 (9 jaar, 3 maanden in dienst)
Portefeuille: Toezicht en (integrale) handhaving, VergunningenWerkzaamheden bij de Overheid:

 

Danielle Hamelink-Jansen is teamleider Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) bij de gemeente Landerd.


Mevr. Charlotte Henst

Functie: RaadslidPolitiek: DS97
Oppositie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: september 2015 (3 jaar, 3 maanden in dienst)