Gemeente Oirschot (Noord-Brabant)
Statistieken gemeente Oirschot
Oppervlakte: | 10.285 ha. |
Aantal zetels: | 17 |
Aantal inwoners (actueel): | 18.580 |
Bewonersaantal mei 2018: | 18.580 |
Aantal inwoners januari 2017: | 18.499 |
Aantal inwoners maart 2016: | 18.313 |
Aantal inwoners december 2015: | 18.196 |
Aantal inwoners maart 2015: | 18.070 |
Aantal inwoners mei 2014: | 18.016 |
januari 2014: | 17.989 |
november 2013: | 17.978 |
augustus 2013: | 17.975 |
mei 2013: | 17.945 |
2012: | 17.848 |
Aantal inwoners jan 2010: | 17.750 |
Aantal inwoners jan 2009: | 17.806 |
Bevolking jan 2008: | 17.855 |
Inwonersaantal 2007: | 17.852 |
Inwonersaantal 2006: | 17.812 |
Inwonersaantal 2005: | 17.904 |
Inwonersaantal 2004: | 17.839 |
Contact gemeente Oirschot
Deken Frankenstraat 3, 5688 ZG, Oirschot
Tel 0499- 5833333
E-mail: info@oirschot.nl
Website: www.oirschot.nl
+ meer informatie (aantal zetels en ranking)
Ranking langstzittende raadsleden
VVD, Dhr. Ad van de Sande: 11 jaarSociaal Progressief Oirschot, Mevr. Thea Cichy-van Gessel: 4 jaarCDA, Dhr. Joep van de Ven: 4 jaarDe Gewone Man, Dhr. Paul van den Biggelaar: 4 jaarD66, Mevr. Marienette Wemelsfelder: 2 jaarDorpsvisie, Dhr. Caspar van Hoek: 10 maanden
Sorteer op: Achternaam (oplopend)
Pagina 1 van 3 (29 resultaten)
Mevr. Marijke Aeckerlin
Functie: BeleidsmedewerkerIn dienst sinds: juni 2016 (2 jaar, 8 maanden in dienst)Portefeuille: BurgerzakenWerkzaamheden bij de Overheid:
Marijke Aeckerlin was eerder werkzaam op het bestuurssecretariaat in Oirschot.
Mevr. Thea Cichy-van Gessel
Functie: RaadslidPolitiek: Sociaal Progressief OirschotOppositie, aantal zetels: 3In dienst sinds: maart 2014 (4 jaar, 10 maanden in dienst)
Toelichting: Tot 2018 is Thea Cichy-van Gessel raadslid (fractievoorzitter) voor de SP.
Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Thea Cichy-van Gessel (SP) 810 voorkeurstemmen. In 2014 is Thea Cichy-van Gessel lijsttrekker voor de SP.
Mevr. Els Claassen
Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter Dorpsvisie (2018-)Coalitie, aantal zetels: 3In dienst sinds: maart 2018 (10 maanden in dienst)
Dhr. Raf Daenen
Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter Sociaal Progressief Oirschot (2018-)Oppositie, aantal zetels: 3In dienst sinds: maart 2018 (10 maanden in dienst)
Dhr. Ad de Jong
Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: september 2018 (5 maanden in dienst)Portefeuille: P&O, Bedrijfsvoering
Dhr. Paul den Otter
Functie: RaadslidPolitiek: De Gewone ManCoalitie, aantal zetels: 4In dienst sinds: oktober 2015 (3 jaar, 3 maanden in dienst)
Dhr. Lex Giesen
Functie: BeleidsmedewerkerIn dienst sinds: januari 2011 (8 jaar, 1 maand in dienst)Werkzaamheden bij de Overheid:
Lex Giesen is beleidsmedewerker Buitengebied bij de gemeente Oirschot.
Dhr. Martijn Groenestein
Functie: Projectmanager/-leiderIn dienst sinds: juli 2010 (8 jaar, 7 maanden in dienst)Portefeuille: Ruimtelijke ordening , Landelijk gebied / Water / NatuurToelichting: Projectleider omgevingsvisie.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2013 tot 2014 is Martijn Groenestein projectleider RO (ruimtelijke ontwikkeling) bij de gemeente Oirschot. Van 2006 tot 2010 is Martijn Groenestein beleidsmedewerker Ruimtelijke Ontwikkeling.
Dhr. Jan Heijman
Functie: WethouderPolitiek: De Gewone ManCoalitie, aantal zetels: 4In dienst sinds: mei 2018 (9 maanden in dienst)
Portefeuille: Financiën, Jongeren / Jeugdzorg, Burgerzaken, Vergunningen, Mobiliteit, Verkeer en Vervoer, OnderwijsToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Jan Heijman heeft in zijn portefeuille: Tweede loco-burgemeester, Mobiliteit (Oirschot blijvend verbonden), Uitvoering verkeer
Vergunningen, Organisatie en dienstverlening ( inclusief zaakgericht werken, KlantContactCentrum, Burgerzaken), Financiën (inclusief grexen), Jeugdzorg, Onderwijs (beleid en gebouwen) en Unilocatie De Beerzen.
Mevr. Judith Keijzers-Verschelling
Functie: BurgemeesterPolitiek: CDAIn dienst sinds: oktober 2017 (1 jaar, 4 maanden in dienst)Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, P&O, Internationale betrekkingen / Grensoverschrijdende samenwerking, Regionale samenwerking, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Judith Keijzers-Verschelling heeft in haar portefeuille: Openbare orde en veiligheid, Handhaving, Personeelszaken, Kabinetszaken, Bestuurlijke toekomst, Intergemeentelijke samenwerking (lid DB GRSK, lid Bestuurlijk Platform SGE, lid AB MRE), Bestuurlijke vernieuwing en Communicatie.
Bestuursperiode 2017-2018
Judith Keijzers-Verschelling heeft in haar portefeuille: Openbare orde en veiligheid, Regionale samenwerking (GRSK), Kabinetszaken (koninklijke onderscheidingen, klachten, bezwaren, juridische controle), Personeelszorg, Bestuurlijke vernieuwing (inrichting lokaal bestuur) en Communicatie.Werkzaamheden bij de Overheid:
Bij de burgemeesterbenoeming is Judith Keijzers-Verschelling de jongste vrouwelijke burgemeester (1978).