Gemeente Oisterwijk (Noord-Brabant)
Statistieken gemeente Oisterwijk
Oppervlakte: | 6.511 ha. |
Aantal zetels: | 23 |
Aantal inwoners (actueel): | 26.334 |
Aantal burgers gemeente aug 2020: | 26.334 |
Bevolkingsaantal CBS januari 2019: | 26.128 |
Bewonersaantal mei 2018: | 26.162 |
Aantal inwoners januari 2017: | 25.936 |
Aantal inwoners maart 2016: | 25.813 |
Aantal inwoners december 2015: | 25.857 |
Aantal inwoners maart 2015: | 25.790 |
Aantal inwoners mei 2014: | 25.780 |
januari 2014: | 25.835 |
november 2013: | 25.774 |
augustus 2013: | 25.812 |
mei 2013: | 25.810 |
2012: | 25.721 |
Aantal inwoners jan 2010: | 25.827 |
Aantal inwoners jan 2009: | 25.738 |
Bevolking jan 2008: | 25.743 |
Inwonersaantal 2007: | 25.743 |
Inwonersaantal 2006: | 25.908 |
Inwonersaantal 2005: | 25.917 |
Inwonersaantal 2004: | 25.784 |
Contact gemeente Oisterwijk
De Lind 44, 5060 GA, Oisterwijk
Tel 013- 5291311
E-mail: gemeente@oisterwijk.nl
Website: www.oisterwijk.nl
+ meer informatie (aantal zetels en ranking)
Ranking langstzittende raadsleden
VVD, Dhr. Con van Beckhoven: 14 jaarPartij Gemeente Belangen, Dhr. Carlo van Esch: 10 jaarAlgemeen Belang, Mevr. Inge van Beers: 2 jaarPrO, Mevr. Myrte Hesselberth: 2 jaarCDA, Mevr. Geertje Mink: 2 jaarWIJ! Oisterwijk, Mevr. Stefanie Vulders: 2 jaarFractie De Laat, Dhr. Jan de Laat: 1 jaar
Pagina 1 van 3 (27 resultaten)
> Marktonderzoek in Oisterwijk
Werkzaamheden bij de Overheid:Voer vandaag een raadpleging of marktonderzoek uit in Oisterwijk. Klik rechts op de buttons voor meer informatie of neem telefonisch contact op.
Dhr. Jean Coumans
Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter PrO (2018-2020)Coalitie, aantal zetels: 3In dienst sinds: mei 2018 (2 jaar, 8 maanden in dienst)
Dhr. Dion Dankers
Functie: WethouderPolitiek: Partij Gemeente BelangenCoalitie, aantal zetels: 6In dienst sinds: mei 2018 (2 jaar, 8 maanden in dienst)
Portefeuille: Financiën, Openbare werken, ICT, Burgerzaken, Verkeer en VervoerToelichting: Bestuursperiode 2018-2020
Wethouder Dion Dankers heeft in zijn portefeuille: Financiën, Planning en Control, Bestuurlijke vernieuwing, Grondzaken, Gemeentelijk vastgoed, Openbare Werken (duoschap met Peter Smit), Verkeer en Vervoer, Inwonersparticipatie (duoschap met Jan de Laat), Dienstverlening, Informatisering en Automatisering.
Dhr. Guy de Kort
Functie: RaadslidPolitiek: PrOCoalitie, aantal zetels: 3In dienst sinds: april 2019 (1 jaar, 9 maanden in dienst)
Dhr. Jan de Laat
Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter Fractie De Laat (2019-)Politiek leider Fractie De Laat
Oppositie, aantal zetels: 1In dienst sinds: april 2019 (1 jaar, 9 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
In december 2019 geeft Jan de Laat aan dat hij aan de verkiezingen als eenmanspartij actief blijft. Daarna stapt Jan de Laat over naar de PGB.
Mevr. Marieke Dujardin
Functie: RaadslidPolitiek: Algemeen BelangCoalitie, aantal zetels: 4In dienst sinds: mei 2018 (2 jaar, 8 maanden in dienst)
Mevr. Myrte Hesselberth
Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter PrO (2021-)Lijsttrekker PrO (2020)
Coalitie, aantal zetels: 3In dienst sinds: maart 2018 (2 jaar, 9 maanden in dienst)
Dhr. Hans Janssen
Functie: BurgemeesterPolitiek: CDAIn dienst sinds: september 2009 (11 jaar, 4 maanden in dienst)Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, P&O, Integriteitsbeleid, Internationale betrekkingen / Grensoverschrijdende samenwerking, Regionale samenwerking, Juridische zaken, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Evenementen en marketing, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Bestuursperiode 2018-2020
Burgemeester Hans Janssen (CDA) heeft in zijn portefeuille: Algemeen Bestuur en Coördinatie, Openbare Orde, Veiligheid, Rampenbestrijding, Intergemeentelijke samenwerking, Handhaving, P&O en Integriteit, Evenementen, Bezwaar en Beroep, Communicatie en Promotie, Internationale Zaken, Juridische zaken en archiefzorg.
Coalitieperiode 2014-2018
Hans Janssen (CDA) heeft in zijn portefeuille: Algemeen Bestuur en Coördinatie, Openbare Orde en Veiligheid, Rampenbestrijding, Handhaving, Integriteit, Evenementen, Bezwaar en Beroep, Communicatie en Promotie, Internationale Zaken en Intergemeentelijke Samenwerking.
Coalitieperiode 2010-2014
Hans Janssen heeft in zijn portefeuille: bestuur, coördinatie, openbare orde en veiligheid, handhaving, communicatie en verantwoordelijk voor de facilitaire zaken in de gemeente Oisterwijk.Werkzaamheden bij de Overheid:
Burgemeester Hans Janssen is zowel voorzitter van het college van burgemeester en wethouders (B&W) als de gemeenteraad van Oisterwijk.
Vanaf september 2013 wordt burgemeester Hans Janssen tijdelijk vervangen door Henk Willems.
Voor de benoeming tot burgemeester was Hans Janssen tijdelijk waarnemend burgemeester in Oisterwijk (9 maanden waargenomen). Aanverwant:heden Dhr. Hans Janssen, Hoofdafdeling, gemeente Schinnen2011 - heden Dhr. Hans Janssen, Directeur, Provincie Zuid-Holland
Dhr. Marc Knaapen
Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: september 2020 (4 maanden in dienst)Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, P&O, Bedrijfsvoering
Dhr. Eric Logister
Functie: WethouderPolitiek: D66CoalitieIn dienst sinds: januari 2021 (16 dagen in dienst)