Overheid in Noord-Brabant

Gemeente Oisterwijk (Noord-Brabant)

Statistieken gemeente Oisterwijk

Oppervlakte: 6.511 ha.
Aantal zetels: 21
Aantal inwoners (actueel): 26.334
Aantal burgers gemeente aug 2020: 26.334
Bevolkingsaantal CBS januari 2019: 26.128
Bewonersaantal mei 2018: 26.162
Aantal inwoners januari 2017: 25.936
Aantal inwoners maart 2016: 25.813
Aantal inwoners december 2015: 25.857
Aantal inwoners maart 2015: 25.790
Aantal inwoners mei 2014: 25.780
januari 2014: 25.835
november 2013: 25.774
augustus 2013: 25.812
mei 2013: 25.810
2012: 25.721
Aantal inwoners jan 2010: 25.827
Aantal inwoners jan 2009: 25.738
Bevolking jan 2008: 25.743
Inwonersaantal 2007: 25.743
Inwonersaantal 2006: 25.908
Inwonersaantal 2005: 25.917
Inwonersaantal 2004: 25.784

Contact gemeente Oisterwijk

De Lind 44, 5060 GA, Oisterwijk
Tel 013- 5291311
E-mail: gemeente@oisterwijk.nl
Website: www.oisterwijk.nl

+ meer informatie (aantal zetels en ranking)

Wilt u marktonderzoek doen in Oisterwijk of een lokaal burgerparticipatietraject opstarten in de gemeente Oisterwijk, ga naar https://www.toponderzoek.com en plan een vrijblijvend gesprek (via 'contact') in rondom de burgerparticipatiemogelijkheden, waaronder in de vorm van een Tip-burgerpanel, gemeenschapspanel of Burgerparticipatietool.

Ranking langstzittende raadsleden
VVD, Dhr. Con van Beckhoven: 14 jaarAlgemeen belang, Dhr. Jan Jonkers: 10 jaarPartij Gemeente Belangen, Dhr. Carlo van Esch: 10 jaarCDA, Mevr. Geertje Mink: 2 jaarPrO, Mevr. Myrte Hesselberth: 2 jaarWIJ! Oisterwijk, Mevr. Stefanie Vulders: 2 jaarFractie De Laat, Dhr. Jan de Laat: 1 jaar

Pagina 1 van 4 (31 resultaten)

> Marktonderzoek in Oisterwijk


Werkzaamheden bij de Overheid:Voer vandaag een raadpleging of marktonderzoek uit in Oisterwijk. Klik rechts op de buttons voor meer informatie of neem telefonisch contact op.

Dhr. Jurgen Bogers

Functie: RaadslidPolitiek: Partij Gemeente Belangen
Coalitie, aantal zetels: 6
In dienst sinds: maart 2020 (7 maanden in dienst)

Dhr. Jean Coumans

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter PrO (2018-)
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: mei 2018 (2 jaar, 5 maanden in dienst)

Dhr. Dion Dankers

Functie: WethouderPolitiek: Partij Gemeente Belangen
Coalitie, aantal zetels: 6
In dienst sinds: mei 2018 (2 jaar, 5 maanden in dienst)
Portefeuille: Financiën, Openbare werken, ICT, Burgerzaken, Verkeer en VervoerToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Dion Dankers heeft in zijn portefeuille: Financiën, Planning en Control, Bestuurlijke vernieuwing, Grondzaken, Gemeentelijk vastgoed, Openbare Werken (duoschap met Peter Smit), Verkeer en Vervoer, Inwonersparticipatie (duoschap met Jan de Laat), Dienstverlening, Informatisering en Automatisering.

Dhr. Guy de Kort

Functie: RaadslidPolitiek: PrO
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: april 2019 (1 jaar, 6 maanden in dienst)

Dhr. Jan de Laat

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter Fractie De Laat (2019-)
Politiek leider Fractie De Laat
Oppositie, aantal zetels: 1
In dienst sinds: april 2019 (1 jaar, 6 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
In december 2019 geeft Jan de Laat aan dat hij aan de verkiezingen als eenmanspartij actief blijft. Daarna stapt Jan de Laat over naar de PGB.

Mevr. Marieke Dujardin

Functie: RaadslidPolitiek: Algemeen Belang
Coalitie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: mei 2018 (2 jaar, 5 maanden in dienst)

Mevr. Myrte Hesselberth

Functie: RaadslidPolitiek: Lijsttrekker PrO (2020)
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2018 (2 jaar, 6 maanden in dienst)

Dhr. Hans Janssen

Functie: BurgemeesterPolitiek: CDAIn dienst sinds: september 2009 (11 jaar, 1 maand in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, P&O, Integriteitsbeleid, Internationale betrekkingen / Grensoverschrijdende samenwerking, Regionale samenwerking, Juridische zaken, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Evenementen en marketing, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Hans Janssen (CDA) heeft in zijn portefeuille: Algemeen Bestuur en Coördinatie, Openbare Orde, Veiligheid, Rampenbestrijding, Intergemeentelijke samenwerking, Handhaving, P&O en Integriteit, Evenementen, Bezwaar en Beroep, Communicatie en Promotie, Internationale Zaken, Juridische zaken en archiefzorg.

Coalitieperiode 2014-2018
Hans Janssen (CDA) heeft in zijn portefeuille: Algemeen Bestuur en Coördinatie, Openbare Orde en Veiligheid, Rampenbestrijding, Handhaving, Integriteit, Evenementen, Bezwaar en Beroep, Communicatie en Promotie, Internationale Zaken en Intergemeentelijke Samenwerking.

Coalitieperiode 2010-2014
Hans Janssen heeft in zijn portefeuille: bestuur, coördinatie, openbare orde en veiligheid, handhaving, communicatie en verantwoordelijk voor de facilitaire zaken in de gemeente Oisterwijk.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Burgemeester Hans Janssen is zowel voorzitter van het college van burgemeester en wethouders (B&W) als de gemeenteraad van Oisterwijk.

Vanaf september 2013 wordt burgemeester Hans Janssen tijdelijk vervangen door Henk Willems.

Voor de benoeming tot burgemeester was Hans Janssen tijdelijk waarnemend burgemeester in Oisterwijk (9 maanden waargenomen).
Aanverwant:heden Dhr. Hans Janssen, Hoofdafdeling, gemeente Schinnen2011 - heden Dhr. Hans Janssen, Directeur, Provincie Zuid-Holland

Dhr. Jan Jonkers

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter Algemeen belang (2017-)
Lijsttrekker Algemeen belang (2016)
Coalitie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: maart 2010 (10 jaar, 7 maanden in dienst)
Toelichting: Vanaf oktober 2015 is Jan Jonkers vice-fractievoorzitter van Algemeen Belang.