Overheid in Noord-Brabant

Gemeente Reusel-De Mierden (Noord-Brabant)

Pagina 1 van 3 (22 resultaten)

Mevr. Philomeen Tijssen

Functie: Bestuursassistent / bestuurssecretariaatIn dienst sinds: februari 2007 (11 jaar, 10 maanden in dienst)

Dhr. Hans van Berkel

Functie: GriffierIn dienst sinds: september 2010 (8 jaar, 3 maanden in dienst)
Toelichting: Hans van Berkel is Raadsgriffier bij de gemeenteraad van Reusel - de Mierden. De Raadsgriffier geeft ondersteuning aan de gemeenteraad en de raadscommissies. Hans van Berkel is als secretaris aanwezig bij alle vergaderingen, beantwoordt eventuele vragen en zoekt de ambtelijke informatie die de raad en de commissies nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen. Taken griffier: Voorbereiding en nazorg van de vergaderingen; ondersteuning van de raad, raadscommissie en voorzitter en het zijn van contactpersoon voor vragen over de gemeenteraad.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2006 tot 2010 is Hans van Berkel sectorhoofd van de afdeling Inwoners en Ruimte en van 1997 tot 2006 sectorhoofd Grondbank.

Dhr. Marc Knaapen

Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: mei 2017 (1 jaar, 7 maanden in dienst)
Portefeuille: P&O, BedrijfsvoeringToelichting: Interim-gemeentesecretaris.

Dhr. Christ van Eijk

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Oppositie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2018 (8 maanden in dienst)

Dhr. Peter van Gool

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter CDA (2018-)
Oppositie, aantal zetels: 3

Portefeuille: WelzijnToelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Peter van Gool (CDA) 119 voorkeurstemmen.Aanverwant:2010 - heden Dhr. Peter van Gool, Raadslid, D66, gemeente Tilburg

Mevr. Jetty Eugster-van Bergeijk

Functie: Waarnemend burgemeesterPolitiek: CDAIn dienst sinds: januari 2017 (1 jaar, 11 maanden in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, ICT, P&O, Internationale betrekkingen / Grensoverschrijdende samenwerking, Regionale samenwerking, Juridische zaken, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Vergunningen, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Jetty Eugster (CDA) heeft in haar portefeuille: Algemeen Bestuur (algemene bestuurlijke zaken, intergemeentelijke samenwerking (alg.), Veiligheid (openbare orde en veiligheid, coördinatie handhaving), Organisatie (communicatie en PR, personeel, organisatie, informatisering en automatisering, coördinatie dienstverlening, kwaliteitszorg en deregulering, burgerzaken en receptie, juridische zaken, handhaving RO-vergunningen) en de Aandachtsgebieden (Samen Doen, Vakantieparken en Transitie (intensieve) dierhouderij).

Bestuursperiode 2017-2018
Jetty Eugster heeft in haar portefeuille: algemeen bestuurlijke zaken, intergemeentelijke samenwerking, openbare orde en veiligheid, handhaving , communicatie en PR, personeel, organisatie, informatisering en automatisering, kermis, kunst en cultuur m.u.v. muziekonderwijs en bibliotheek, coördinatie dienstverlening, kwaliteitszorg en deregulering
burgerzaken en receptie.

Aandachtsgebieden van Jetty Eugster zijn Transitie (intensieve) dierhouderij (proces) en
Buurtpreventie.

Dhr. Cor van Limpt

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Oppositie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2014 (4 jaar, 8 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Cor van Limpt (CDA) 96 voorkeurstemmen.

Mevr. Fiona Bijl-Haubrich

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter PvdA (2014-)
Politiek leider PvdA
Lijsttrekker PvdA (2014, 2018)
Oppositie, aantal zetels: 2
In dienst sinds: maart 2014 (4 jaar, 8 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Fiona Bijl (PvdA) 353 voorkeurstemmen.

Mevr. Roos van Disseldorp-Sweep

Functie: RaadslidPolitiek: PvdA
Oppositie, aantal zetels: 2
In dienst sinds: maart 2018 (8 maanden in dienst)

Dhr. Peter van de Noort

Functie: WethouderPolitiek: Samenwerking
Coalitie, aantal zetels: 8
In dienst sinds: augustus 2016 (2 jaar, 3 maanden in dienst)
Portefeuille: Accomodaties, Financiën, Ruimtelijke ordening , Milieu / Duurzaamheid / Afval, Verkeer en Vervoer, Monumentaal erfgoed, Onderwijs, Wonen en VolkshuisvestingToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Peter van de Noort (Samenwerking Reusel-De Mierden) heeft in zijn portefeuille: Ruimte (transitie intensieve dierhouderij, volkshuisvesting, ruimtelijke ordening, vergunningen, milieu (klimaatbeleid), revitalisering platteland, inrichting en beheer van openbare ruimte, verkeer en vervoer, beheer onroerend goed (pachtzaken, aan- en verkoop onroerende zaken, gemeentelijk accommodatiebeleid), monumenten, centrumplan, onderwijshuisvesting, gemeentelijke gezondheidsdienst Brabant-Zuidoost (GGD), Financiën (planning & control cyclus, inkoop (Bizob), belastingen) en Arbeidsmigranten.

Wethouder Van de Noort is de 1e locoburgemeester.

Bestuursperiode 2016-2018
Wethouder Peter van de Noort (Samenwerking Reusel-De Mierden) heeft in zijn portefeuille: overheidsparticipatie, jeugdbeleid en jeugdhulp, wet maatschappelijk ondersteuning, participatiestelsel, minimabeleid, onderwijs en onderwijshuisvesting, muziekonderwijs, leerlingenvervoer, bibliotheek, gezondheidszorg, kinderopvang, vrijwilligersbeleid en mantelzorgbeleid.

Peter van de Noort is de eerste loco-burgemeester.