Overheid in Noord-Brabant

Gemeente Steenbergen (Noord-Brabant)

Pagina 1 van 1 (6 resultaten)

Mevr. Wilma Baartmans

Functie: WethouderPolitiek: Fractievoorzitter Gewoon Lokaal (2018-)
Coalitie, aantal zetels: 6
In dienst sinds: juni 2018 (6 maanden in dienst)
Portefeuille: Openbare werken, Landelijk gebied / Water / Natuur, Milieu / Duurzaamheid / Afval, Mobiliteit, Verkeer en Vervoer, Monumentaal erfgoed, Wonen en VolkshuisvestingToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Baartmans heeft in haar portefeuille: Beheer openbare ruimte (Speel- en beweegtuinen / Speelruimtebeleid, Wegen, Groen, Riolering, Verlichting, Materieel, Wijkteams), Natuur- en groenbeleid, Mobiliteit (Verkeer en mobiliteit - GVVP), Armoedebeleid, Wonen (Volkshuisvestingsbeleid / Bouwbeleid / Prestatieafspraken / woningcorporaties), Algemene dienstverlening, burgerzaken en vergunningen (o.a. meldingen openbare ruimte), Duurzaamheid ( Milieu / Duurzaamheid / Klimaatadoptatie / Energietransitie (bio, wind, zon, etc.)) Erfgoed en monumenten, Milieustraat / Afval (van afval naar grondstof) en AFC.

Wilma Baartmans is de 2e locoburgemeester.

Dhr. Thijs de Jongh

Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: december 2016 (2 jaar, 17 dagen in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, P&O

Dhr. Koos Krook

Functie: WethouderPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 2
In dienst sinds: juni 2018 (6 maanden in dienst)
Portefeuille: Jongeren / Jeugdzorg, Sociale Zaken, Subsidies, Mobiliteit, Verkeer en Vervoer, Welzijn, Zorg / WMO (wet maatschappelijke ondersteuning)Toelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Koos Krook heeft in zijn portefeuille: WMO (Mensen met verward gedrag, Afbouw RIBW (regionaal instituut begeleid wonen)), Jeugdzorg, Welzijnswerk (Coördinatie welzijnswerk / Organisaties welzijnswerk / Statushouders / Subsidiebeleid / mantelzorgbeleid ), Participatiewet en sociale zaken ( Participatiewet / Sociale Zaken / Werkvoorzieningsschap: WVS en Stichting Samenwerken), Coördinatie collectief vervoer (Coördinatie collectief vervoer / WMO vervoer / Plusbus) en Volksgezondheid.

Koos Krook is de 4e locoburgemeester.

Mevr. Petra Lepolder

Functie: WethouderPolitiek: Politiek leider VVD
Lijsttrekker VVD (2014)
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: april 2014 (4 jaar, 8 maanden in dienst)
Portefeuille: Financiën, ICT, Recreatie / Toerisme, Ruimtelijke ordening , Belastingen, Landelijk gebied / Water / Natuur, Subsidies, Toezicht en (integrale) handhaving, Vergunningen, Economische Zaken, Evenementen en marketingToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Petra Lepolder (VVD) heeft in haar portefeuille: Recreatie en Toerisme, Economie (Lobby en marketing / Bedrijfscontacten en acquisitie / Economisch beleid / Markten en kermissen / Retail / Overig MKB en grote bedrijven), Ruimtelijke Ordening (Ruimtelijke plannen / Grondbeleid / Brabantse Wal / Waterpoort / Externe veiligheid), Vergunningen en Toezicht, (Vergunningverlening (omgeving, bouwen)), Omgevingswet, Financiën / ICT (Financiën en belastingen (inclusief auditcommittee), Planning en control, Inkoop en contractbeheer, Inkomende subsidies en subsidieregister, Informatie en automatisering, Documentaire informatievoorziening), Arbeidsmigranten en Agrarische zaken.

Petra Lepolder is de 1e locoburgemeester.

Vanaf december 2015 is Petra Lepolder tijdelijk wethouder economische zaken.

Coalitieperiode 2014-2018
Wethouder Petra Lepolder (VVD) heeft in haar portefeuille: Recreatie en toerisme, Ruimtelijke ontwikkeling (Ruimtelijke plannen-Grondbeleid-Mirt/Var-Water-Brabantse Wal-Waterpoort), Bouwen en wonen (Bouwbeleid-Prestatieafspraken woningcorporaties), Leefbaarheid kernen, Dienstverlening (Vergunningverlening, (omgeving, bouwen)-Burgerzaken), Communicatie (Communicatiebeleid), Bedrijfsvoering (Informatie en automatisering-Documentaire informatievoorziening). Petra Lepolder is kernwethouder voor Dinteloord.

Kernwethouder voor Dinteloord is de tweede locoburgemeester bij de gemeente Steenbergen.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Petra Lepolder heeft in aanloop van de gemeenteraadsverkiezingen aangegeven dat ze bij de verkiezingen in 2018 niet meer beschikbaar zal zijn.
        
Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Petra Lepolder (VVD) 419 voorkeurstemmen.
Aanverwant:2010 - 2014Mevr. Petra Lepolder, Raadslid, VVD, gemeente Steenbergen

Mevr. Esther Prent

Functie: WethouderPolitiek: Gewoon Lokaal
Coalitie, aantal zetels: 6
In dienst sinds: juni 2018 (6 maanden in dienst)
Portefeuille: Accomodaties, Beheer / Onderhoud, Jongeren / Jeugdzorg, Bibliotheek, Sport, Cultuur, OnderwijsToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Prent heeft in haar portefeuille: Jeugd (Leerlingenvervoer - Jeugd- en jongerenwerk), Onderwijs (Onderwijsbeleid en huisvesting / Laaggeletterdheid / Volwasseneneducatie / Leerplicht), Sport, Leefbaarheid / kernen (Kernen / Kerngericht werken en overheidsparticipatie, Stadsraad, dorpsraden en leefbaarheidsgroep, Bibliotheekwerk), Kunst en Cultuur (Kunst- en cultuurbeleid), Beheer accommodaties (Gemeenschapshuizen, Sporthallen, Sportvelden, Zwembad), Voorschoolse voorzieningen (Peuterspeelzaalwerk / Kinderopvang)

Esther Prent is de 3e locoburgemeester.

Dhr. Ruud van den Belt

Functie: BurgemeesterIn dienst sinds: november 2015 (3 jaar, 19 dagen in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, Bedrijfsvoering, Regionale samenwerking, Juridische zaken, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Vergunningen, Evenementen en marketing, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Ruud van den Belt heeft in zijn portefeuille: Coördinatie van beleid en besluitvorming, Algemeen bestuurlijke en kabinetszaken, Openbare orde en veiligheid, Regionale samenwerking (de wettelijke taken aangevuld met bestuursorgaan Westbrabantse agenda - Bestuurskracht), APV, Evenementen, Verkiezingen, Integrale Handhaving, Communicatie (Coördinatie externe communicatie, Communicatiebeleid) - Jaarverslagen (Klachtencommissie / Bezwaarschriftencommissie, Rekenkamercommissie), Bedrijfsvoering (Juridische zaken & Personeel en organisatie)

Bestuursperiode 2015-2018
Ruud van den Belt heeft in zijn portefeuille: Wettelijke taken (Coördinatie van beleid en besluitvorming-Algemeen bestuurlijke en kabinetszaken-Openbare orde en veiligheid), Regionale samenwerking (wettelijke taken aangevuld met bestuursorgaan Westbrabantse agenda), Vergunningverlening APV Evenementen, Verkiezingen, Integrale Handhaving, Communicatie (Coördinatie externe communicatie), Jaarverslagen (Klachtencommissie en bezwaarschriftencommissie, Personeel en Organisatie (waarnemend), Bestuurlijke ontwikkelingen en Bedrijfsvoering.

De is voorzitter van het college van en wethouders en tevens van de gemeenteraad. De heeft bij vergaderingen van de raad geen stemrecht heeft en bij vergaderingen van het college van en wethouders wel. In het college heeft de , net als de wethouders, een eigen portefeuille. Ook heeft de een aantal eigen taken in de hoedanigheid van . Hieronder valt bijvoorbeeld het handhaven van de openbare orde. Ook staat Ruud van den Belt aan het hoofd van de plaatselijke politie en de brandweer. De stelt jaarlijks een verslag op (burgerjaarverslag) over de kwaliteit van het bestuur en de relatie met de burgers.